Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
Rejestr Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości od dnia 01.01.2016 roku prowadzi Wójt Gminy Niedźwiada. Zgodnie z przejętym rejestrem przez Gminę od Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej przedsiębiorcom wpisanym do rejestru od 1 stycznia 2016 r. zostały przywrócone numery rejestrowe nadane przez Wójta Gminy Niedźwiada, które obowiązywały do momentu przekazania rejestru Związkowi Komunalnemu Gmin Ziemi Lubartowskiej.
Przedsiębiorca zamierzający prowadzić działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Niedźwiada jest zobowiązany do uzyskania wpisu do rejestru działalności regulowanej, prowadzonego przez Wójta Gminy Niedźwiada. Wpis do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje Wójt Gminy Niedźwiada na pisemny wniosek przedsiębiorcy.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
1. nazwa firmy, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2. numer identyfikacji podatkowej NIP;
3. numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
4. numer rejestrowy BDO;
5. określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.
Do wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej dołącza się:
• dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł za uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, a w przypadku zmiany wpisu w rejestrze w wysokości 25 zł;
• oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:
„Oświadczam, że:
dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;
znane są mi i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1469 ze zm.) oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 9d ust. 2 tej ustawy.”
Powyższe oświadczenie powinno zawierać także:
1) nazwę firmy, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia,
3) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.
Zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości przekazywane jest za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub można je odebrać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Niedźwiada, pok. 17.
W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
Zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
• posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego.
• utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
• spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
• zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo - transportowej.
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
Należy złożyć wniosek o dokonanie zmiany we wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Niedźwiada jest obowiązany złożyć do Wójta Gminy Niedźwiada wniosek o wykreślenie z rejestru w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności.
Wpisów, zmian, wykreśleń z Rejestru Działalności Regulowanej można dokonać w Urzędzie Gminy Niedźwiada, Niedźwiada-Kolonia 43, 21-104 Niedźwiada lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej.
Formularze niezbędne do dokonania w/w czynności dostępne są na stronie internetowej www.niedzwiada.pl oraz w siedzibie Urzędu Gminy.
Opłaty skarbowe związane z wpisem, wykreśleniem bądź zmianą w RDR dokonywać należy na konto Urzędu Gminy Niedźwiada Bank Spółdzielczy w Lubartowie 60 8707 0006 0013 7937 2000 0001 lub w kasie Urzędu Gminy Niedźwiada.
Dane | Przenieś | Opcje | Tytuł | Data utworzenia | Znak dokumentu | Wprowadzający | Wytwarzający | Wydział |
---|