stanowisko pracy ds. księgowości podatkowej
wyższe
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie wyższe,
- umiejętność obsługi komputera (MS Office – Word, Excel, Internet).
Wymagania dodatkowe:
- znajomość przepisów prawnych:
- ordynacja podatkowa,
- ustawa o podatkach i opłatach lokalnych,
- ustawa o podatku rolnym,
- ustawa o podatku leśnym,
- ustawa o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- ustawa o opłacie skarbowej,
- ustawa o rachunkowości,
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
- ustawa o dostępie do informacji publicznej,
- ustawa o samorządzie gminnym,
- ustawa o pracownikach samorządowych,
- kodeks postępowania administracyjnego
2. co najmniej dwuletni staż pracy w administracji samorządowej lub rządowej,
3. umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, dyspozycyjność, dobra organizacja pracy, rzetelność, systematyczność, skrupulatność, terminowość, odporność na stres
1) bieżące prowadzenie urządzeń księgowo - ewidencyjnych dla podatków i opłat.
2) czuwanie nad terminową realizacją podatków i opłat,
3) wypisywanie dowodów wpłat dla podatników,
4) terminowe wystawianie upomnień dla zalegających oraz niezwłoczne kierowanie tytułów do egzekucji, analiza protokołów nieściągalności i relacji tytułów wykonawczych,
5) terminowe wystawianie wezwań z tytułu opłat za wodę i ścieki oraz prowadzenie egzekucji,
6) terminowe wystawianie upomnień dla zalegających z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz niezwłoczne kierowanie tytułów wykonawczych do egzekucji,
7) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
8) dokonywanie rozliczeń i kontroli rachunków sołtysów z inkasa,
9) bieżące i rzetelne księgowanie wpłat i zwrotów,
10) przestrzeganie terminów wydawanie decyzji w sprawie odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty i umorzenia odsetek,
11) sporządzanie decyzji o zarachowaniu wpłat, przerachowaniu lub zwrocie nadpłaty,
12) sukcesywne likwidowanie nadpłat i zaległości, nie dopuszczając do przedawnienia,
13) prowadzenie ewidencji służącej do naliczania prowizji sołtysów,
14) wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości,
15) uzgadnianie miesięcznych wpływów z dziennika obrotów z obrotami kont syntetycznych,
16) rozpoznanie sytuacji płatniczej podatników o największym stanie zaległości i przygotowanie wniosków o sposobie realizacji zaległości,
17) nadzór i kontrola poboru podatków i opłat lokalnych,
18) wprowadzanie wpłat podatków i opłat lokalnych do urządzeń księgowych,
19) sporządzanie wydruków zaległości i nadpłat za dany rok,
20) sukcesywne zamykanie sald kont podatników po upływie ostatniej raty oraz przenoszenie na następny rok sald zaległości i nadpłat (weryfikacja sald),
21) rzetelne sporządzanie sprawozdań o skutkach udzielanych ulg – rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności należności podatkowych przez gminę,
22) nadzór inkasa prowadzonego przez sołtysów i wspólna realizacja zadań:
-prowadzenie postępowania wyjaśniającego odnośnie płatników (zaległości, nadpłaty),
- terminowe rozliczanie i bieżąca kontrola inkasa sołtysów,
- kontrola zabezpieczenia i bieżącego odprowadzenia gotówki przez sołtysów, częstotliwość rozliczeń,
- analiza protokołów nieściągalności podatków i opłat,
- współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie egzekucji,
23) sporządzenie bilansu obrotów podatków i opłat,
24) kontrola formalno-rachunkowa dokumentów stanowiących podstawę zapisów w ewidencji księgowej,
25) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania zgodnie z instrukcją ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania - miedzy innymi:
- sprawdzanie ilościowe i jakościowe zakupionych druków,
- obejmowanie ewidencją wszystkich formularzy w stosunku do których wskazana jest wzmożona kontrola,
- wydawanie druków ścisłego zarachowania wg kolejnych numerów po uprzednim zdaniu kopii druku/ bloku/ wykorzystanego. W uzasadnionych przypadkach inkasent może mieć na stanie więcej bloków,
- bieżące prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania,
- ponoszenie odpowiedzialności za należyte zabezpieczenie druków ścisłego zarachowania oraz ich ewidencji,
- porównywanie raz na rok stanu ilościowego druków ścisłego zarachowania , ze stanem rzeczywistym. O wszelkich różnicach zawiadomić Wójta Gminy i Skarbnika Gminy,
- egzekwowanie od inkasentów, aby przynajmniej raz na kwartał przedstawiali do rozliczenia druki ścisłego zarachowania,
26) zabezpieczenie dokumentów, pieczecie , sprzętu i innych rzeczy przed kradzieżą i zniszczeniem,
27) ponoszenie materialnej odpowiedzialności za powierzone mienie zakładu pracy, z obowiązkiem pełnego wyliczenia się,
28) zastępstwo w czasie nieobecności innych pracowników (urlop, szkolenie, choroba).wg zlecenia przełożonych,
29) współdziałanie ze skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
30) przygotowywanie sprawozdań, ocen analiz i bieżących informacji o realizacji zadań z prowadzonego zakresu spraw,
31) prowadzenie działalności kontrolnej,
32) przygotowanie projektów aktów prawnych organów Gminy oraz innych materiałów przedkładanych pod obrady Rady Gminy i jej komisji, wykonywanie uchwał rady Gminy i Zarządzeń Wójta,
33) realizacja dochodów budżetowych określonych w planie finansowym,
34) prowadzenie postepowania administracyjnego w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
35) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu i gminnymi jednostkami w zakresie realizacji zadań,
36) przestrzeganie zasad i trybu wykonywania czynności kancelaryjnych ustalonych instrukcją kancelaryjną,
37) uczestniczenie w realizacji zadań obronnych w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami,
38) organizowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony danych osobowych, informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów prawa w tym zakresie,
39) gospodarowanie środkami rzeczowymi w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym,
40) znajomość i ścisłe przestrzeganie przepisów prawnych w zakresie wykonywanych zadań,
41) terminowe i sumienne załatwianie powierzonych spraw przy zastosowaniu zasady służbowości wobec społeczności lokalnej,
42) udostępnianie informacji publicznej z zakresu swego stanowiska pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami,
43) przestrzeganie postanowień Statutu Gminy Niedźwiada, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Niedźwiada i Regulaminu Pracy.
- list motywacyjny i CV,
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór do pobrania na stronie internetowej BIP urzędu gminy lub w sekretariacie urzędu),
- klauzula informacyjna (wzór do pobrania na stronie internetowej BIP urzędu gminy lub w sekretariacie urzędu),
- kopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
- kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- oświadczenie o niekaralności, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych
i korzystaniu z pełni praw publicznych, (wzór do pobrania na stronie internetowej BIP urzędu gminy lub w sekretariacie urzędu), - kopie dokumentów potwierdzających staż pracy (w tym świadectwa pracy),
- w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność.
- praca administracyjno – biurowa, główna część pracy wykonywana jest na terenie jednostki,
- obsługa urządzeń biurowych, praca z monitorem ekranowym powyżej 4 h dziennie,
- bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych: brak podjazdu i windy, toalety niedostosowane do wózka inwalidzkiego,
- ciągi komunikacyjne oraz pomieszczenie pracy umożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim,
- praca pod presją czasu
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Niedźwiada, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, we wrześniu 2024 roku jest niższy niż 6%.
Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – stanowisko ds. księgowości podatkowej” osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Niedźwiada (I piętro) lub przesłać do dnia 12 listopada 2024 r. do godz. 1500 na adres:
Urząd Gminy Niedźwiada
Niedźwiada – Kolonia 43
21 – 104 Niedźwiada
Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. List motywacyjny, CV, kwestionariusz osobowy, klauzula informacyjna oraz wszystkie złożone oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
- o wynikach wstępnej selekcji (spełnienie wymogów formalnych) i terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie lub pocztą elektroniczną, w związku z tym proszę o podanie numeru telefonu lub adresu e-mail,
- selekcja końcowa (pisemny test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna lub tylko rozmowa kwalifikacyjna) będzie polegała na sprawdzeniu wiedzy kandydatów z określonych wymagań związanych ze stanowiskiem,
- informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: http://niedzwiada.bip.lublin.pl oraz na tablicy ogłoszeń urzędu gminy,
- osoba wyłoniona w wyniku naboru podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym będzie zobowiązana do odbycia służby przygotowawczej zakończonej pozytywnym wynikiem egzaminu, który jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika.
Dodano do BIP dnia 29-10-2024 15:23:16