Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Niedźwiada

Logo - Urząd Gminy Niedźwiada

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

stanowisko pracy ds. obywatelskich i obronnych. Pełnomocnik informacji niejawnych.

Symbol oferty
RO.2110.2.2025.MJ
Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Niedźwiada Niedźwiada-Kolonia 43 21-104 Niedźwiada
Data ogłoszenia
2025-02-26
Termin składania dokumentów
2025-03-11
Wymagane wykształcenie

średnie

Wymagania związane ze stanowiskiem

1.     Wymagania niezbędne:

1)  obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1135),

2)  pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

3) brak prawomocnego skazania wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4)  nieposzlakowana opinia,

5) dobra znajomość zagadnień z zakresu: ewidencji ludności, spraw obronnych,
informacji niejawnych, wyborów, zarządzania kryzysowego,

6) umiejętność obsługi komputera (MS Office – Word, Excel, Internet),

7) posiadanie co najmniej wykształcenia średniego.

2.     Wymagania dodatkowe:

1)    znajomość przepisów prawnych:

- ustawa o samorządzie gminnym,

- ustawa o pracownikach samorządowych,

- kodeks postępowania administracyjnego,

- ustawa o opłacie skarbowej,

- ustawa o ewidencji ludności,

- ustawa o cudzoziemcach,

- ustawa o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa

            - ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,

- kodeks wyborczy,

- ustawa o ochronie informacji niejawnych,

- ustawa o stanie klęski żywiołowej,

- ustawa o obronie Ojczyzny,

- ustawa o ochronie ludności i obronie cywilnej,

- ustawa o stanie wyjątkowym,

- ustawa o zarządzaniu kryzysowym.

2)    prawo jazdy kategorii B,

3)    umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, dyspozycyjność, dobra organizacja pracy, rzetelność, systematyczność, skrupulatność, terminowość, odporność na stres,

4)   wykształcenie wyższe z tytułem magistra, preferowany kierunek administracja lub prawo, studia podyplomowe w zakresie administracji,

5)    posiadanie stażu pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub
w samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi.

6)    preferowane doświadczenie na podobnym stanowisku,

7)    dodatkowym atutem będzie posiadanie certyfikatu wydanego przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie dostępu do informacji niejawnych.

Zakres obowiązków

1) realizacja zadań z zakresu ewidencji ludności, w szczególności:

a) gromadzenie, rejestracja i aktualizacja danych w rejestrze PESEL prowadzonym w systemie teleinformatycznym przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych,

b) prowadzenie, rejestracja i aktualizacja rejestru mieszkańców wg właściwości miejscowej,

c) prowadzenie, rejestracja i aktualizacja rejestru zamieszkania cudzoziemców
wg właściwości miejscowej,

d) przeprowadzanie procedur związanych z nadaniem i zmianą nr PESEL,

e) realizacja zadań dotyczących obowiązku meldunkowego obywateli polskich i cudzoziemców,

f) udostępnianie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców,

g) sporządzanie i aktualizacja stałego rejestru wyborców,

h) sporządzanie spisów wyborców,

i) sporządzanie wykazów, spisów i innych zestawień na podstawie posiadanej dokumentacji,

j) współpraca w zakresie ewidencji ludności z WKU, delegaturą Krajowego Biura Wyborczego, urzędami skarbowymi, USC, urzędami gmin, organami policji oraz innymi organami i urzędami.

2) zapewnienie warunków do prowadzenia działalności socjalnej urzędu jako pracodawcy:

a) opracowywanie projektów regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych oraz rocznych preliminarzy wydatków funduszu. W oparciu o wnioski złożone przez pracowników w terminie ustalonym regulaminem,

b) prowadzenie dokumentacji związanej z realizacja uprawnień pracowników do korzystania ze środków funduszu,

c) organizowanie imprez i zakupów zaplanowanych w preliminarzu wydatków funduszu

3) wykonywanie czynności związanych z powszechnym obowiązkiem obrony i współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi,

4) przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych i udział w przygotowaniu oraz przeprowadzaniu kwalifikacji wojskowej,

5) realizowanie zadań Szefa Obrony Cywilnej w zakresie planowania i organizowania działalności obrony cywilnej w Gminie,

6) opracowywanie i przedkładanie Staroście do zatwierdzania Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego oraz innych wymaganych prawem dokumentów,

7) zapewnienie działania systemu ostrzegania i alarmowania przed zagrożeniami oraz udział w okresowych treningach sprawdzających jego funkcjonowanie,

8) organizacja i zabezpieczenie funkcjonowania Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego oraz Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego,

9) realizacja przedsięwzięć obronnych na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, w myśl odrębnych przepisów,

10) realizacja zadań wynikających z ustawy o stanie klęski żywiołowej, a także zadań związanych z ochroną przeciwpowodziową,

11) prowadzenie kancelarii dokumentów niejawnych w urzędzie,

12) przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,

13) prowadzenie magazynu sprzętu OC,

14) wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa - upoważniających do dostępu do informacji niejawnych stanowiących tajemnicę służbową oraz odmawianie wydania poświadczeń bezpieczeństwa,

Wymagane dokumenty

1)    list motywacyjny i CV opatrzone własnoręcznym podpisem z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej,

2)    wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór do pobrania na stronie internetowej BIP urzędu gminy lub w sekretariacie urzędu) – opatrzony własnoręcznym podpisem,

3)    klauzula informacyjna (wzór do pobrania na stronie internetowej BIP urzędu gminy lub w sekretariacie urzędu) - opatrzona własnoręcznym podpisem,

4)    kopie dyplomów potwierdzających wykształcenie - potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata, opatrzone własnoręcznym podpisem i datą dokonania potwierdzenia,

5)    kopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach - potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata, opatrzone własnoręcznym podpisem i datą dokonania potwierdzenia,

6)    oświadczenie o niekaralności, posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, (wzór do pobrania na stronie internetowej BIP urzędu gminy lub w sekretariacie urzędu) - opatrzone własnoręcznym podpisem.
W
przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie zobowiązany do dostarczenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego,

7)    kopie dokumentów potwierdzających staż pracy (w tym świadectwa pracy) -  potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata, opatrzone własnoręcznym podpisem i datą dokonania potwierdzenia,

8)    w przypadku gdy kandydatem jest osoba niepełnosprawna – kopie dokumentów potwierdzających niepełnosprawność – potwierdzone za zgodność z oryginałem przez kandydata, opatrzone własnoręcznym podpisem i datą dokonania potwierdzenia.

Warunki pracy

1)      zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,

2)      praca administracyjno – biurowa, główna część pracy wykonywana jest na terenie jednostki,

3)      obsługa urządzeń biurowych, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 h dziennie,

4)   bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych: brak podjazdu i windy, toalety niedostosowane do wózka inwalidzkiego,

5)      ciągi komunikacyjne oraz pomieszczenie pracy umożliwia poruszanie się wózkiem inwalidzkim,

6)      praca pod presją czasu,

7)      bezpośredni kontakt z interesantem.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

    Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Niedźwiada, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu styczniu 2025 roku jest niższy niż 6%.

Miejsce składania dokumentów

    Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – stanowisko ds.  obywatelskich i obronnych. Pełnomocnik informacji niejawnych.” osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy Niedźwiada  (I piętro) lub przesłać do dnia 11 marca 2025 r. do godz. 1500 na adres:

Urząd Gminy Niedźwiada

Niedźwiada – Kolonia 43

21 – 104 Niedźwiada

W przypadku przesyłki pocztowej decyduje dzień wpływu do Urzędu (data nadania nie ma znaczenia). Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.                            

Uwagi

Informacje dodatkowe:

1)    o wynikach wstępnej selekcji (spełnienie wymogów formalnych) i terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie lub pocztą elektroniczną, w związku z tym proszę o podanie numeru telefonu lub adresu e-mail,

2)    selekcja końcowa (pisemny test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna lub tylko rozmowa kwalifikacyjna) będzie polegała na sprawdzeniu wiedzy kandydatów z określonych wymagań związanych ze stanowiskiem,

3)    informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej: http://niedzwiada.bip.lublin.pl oraz na tablicy ogłoszeń urzędu gminy,

4)    osoba wyłoniona w wyniku naboru podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym będzie zobowiązana do odbycia służby przygotowawczej zakończonej pozytywnym wynikiem egzaminu, który jest warunkiem dalszego zatrudnienia pracownika,

5)    Wójt Gminy Niedźwiada zastrzega sobie prawo do unieważnienia procedury konkursowej w każdym czasie bez podania przyczyny.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Magdalena Podleśna
Dodano do BIP dnia 26-02-2025 15:51:12